Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Czytelnia dla Dzieci
(1)
Autor
Chrost Marzena
(1)
Grudziński Andrzej
(1)
Sowa-Behtane Ewa
(1)
Zabawa Krystyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Literatura dziecięca polska
(1)
Ludzie starzy
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież ponowoczesna
(1)
Ponowoczesność
(1)
Starość
(1)
Uniwersytet Trzeciego Wieku
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja stanowi pedagogiczny namysł nad wychowawczymi zagadnieniami związanymi z pedagogiką późnej dorosłości i starości w Polsce. (…) Jest skierowana do teoretyków i praktyków związanych z gerontologią i profesjami pomocowymi, a także do studentów pedagogiki i pracy socjalnej. Lektura książki stanowi okazję do poszerzenia wiedzy na temat zagadnień związanych z aktywnością i aktywizacją osób starych. Z recenzji ks. dra hab. Piotra Krakowiaka Problematyka wspomagania osób starszych w przeżywaniu przez nich ostatniej fazy życia wpisuje się w obszar stosunkowo młodej subdyscypliny pedagogicznej, jaką jest gerontopedagogika (geragogika), a zaprezentowane w pracy teksty stanowią dobry przyczynek do jej dalszego rozwoju. Niniejsze opracowanie powinno się stać obowiązkową lekturą dla studentów pedagogiki i pracy socjalnej, zostanie też niewątpliwie dostrzeżone przez teoretyków zajmujących się problematyką gerontologiczną oraz przez praktyków, dla których wspomaganie rozwoju osób starszych jest zawodową powinnością. Z recenzji dr hab. Anny Gaweł
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [123]-150.
Przedstawiona do recenzji książka podejmuje istotny dla procesu wychowania problem wartości uznanych za relatywne w świecie ery ponowoczesnej. Autorka słusznie uzasadnia, że zanik podstawowych wartości w edukacji czy też ambiwalentny do nich stosunek nie jest zjawiskiem korzystnym wychowawczo, choć zgodnie z wynikami licznych badań zaprezentowanych w monografii, nieuchronnie zachodzącym wśród młodzieży. Recenzowana książka jest zatem wartościowa z punktu widzenia teorii i praktyki, podejmuje problem zarówno ważny, jak i niezwykle aktualny. Konstrukcja recenzowanej pracy jest poprawna, logiczna i zapoznaje czytelnika z szerszym kontekstem teoretycznych i ideologicznych założeń ponowoczesności, by następnie przejść do analizy etapu wieku dorastania i jego specyficznych cech, do kwestii wartości i ich różnych systemów, w dalszej kolejności do zagadnień bardziej szczegółowych, a mianowicie wartości deklarowanych przez młodzież i specyficznych aspektów wychowania do wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. 82 Podr. (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej